Általános Szerződési Feltételek

A jelen dokumentumban foglalt Általános Szolgáltatási Feltételek („ÁSZF”) tartalmazzák a Lime Király Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (Székhely: 1193 Budapest, Derkovits Gyula utca 53., Cégjegyzékszám: 01-09-401935, Adószám: 24171878-2-43), mint szolgáltató (“Szolgáltató”) által üzemeltetett webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket. 

Szolgáltató adatai

A szolgáltató neve: Lime Király Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság. A szolgáltató székhelye: 1193 Budapest, Derkovits Gyula utca 53. 

A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: rendeles@limekiraly.hu

Cégjegyzékszáma: Cg.01-09-401935

Adószáma: 24171878-2-43

Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve (cégbíróság): Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

Telefonszáma: +36 20 223 3333

A szerződés nyelve: magyar

A tárhely-szolgáltató adatai: Tárhely.eu Szolgáltató Kft. (székhely: 1144 Budapest, Ormánság u. 4., e-mail: utalas@tarhely.eu)

Alapvető rendelkezések

1.1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

Hatály, az ÁSZF módosítása

A jelen ÁSZF visszavonásig hatályos. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot, azzal, hogy az esetleges módosításról rövid felhívás formájában a honlapon tájékoztatja a honlap látogatóit, illetve a Felhasználót. 

A Felhasználók a weboldal regisztrációhoz kötött használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes. 

A webshop, mint szerzői jogi mű szerzői jogi védelme, erre figyelemfelhívás

A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. 

Adatkezelési szabályok

A Társaság Adatvédelmi tájékoztató a limekiraly.hu honlapon mindenki számára elérhető.

Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

A megjelenített termékek online rendelhetők, vásárolhatók meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a szállítás díját. Alapesetben külön csomagolási költség nem kerül felszámításra. Kivételt képez ez alól a külön kérhető környezetbarát, lebomló csomagolás, melynek költsége szállításonként 200,-Ft.

A rendelési felület weboldalán a Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotóillusztrációt jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a rendelési felületen megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.

Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a weboldal rendelési felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától. Hibás ár esetén feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.

Rendelés menete

A honlapról rendelni csak érvényes regisztrációt követően lehetséges. A honlapról történő vásárlás előzetes regisztrációhoz kötött, regisztrációt követően azonban a vásárlás nem kötelező. A Webshopon történő vásárlás tehát regisztráció nélkül nem lehetséges. Egy e-mail címhez csak egy regisztráció tartozhat. A hamis vagy hibás adatok megadásából eredő károkért minden felelősség a Felhasználót terheli. Az Adatkezelő a nyilvánvalóan hamis vagy hamis regisztrációt törölheti, továbbá kétség esetén a megadott adatok valódiságát ellenőrizheti. A regisztráció véglegesítését követően a rendszer a megadott e-mail címre a regisztrációról egy automatikus levelet küld ki. Az adatok pontosságáért és aktualizálásáért (naprakészségéért) minden felelősség a Felhasználót terheli, vagyis az adatok változását a fiókban a Felhasználónak szükséges átvezetnie. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik. A Felhasználónak lehetősége van jelszó módosítást kérni.

Felhasználó a honlapon történő regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett adatvédelmi tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, tudomásul veszi és az adatkezelésekhez hozzájárul.

A vásárlás a Szolgáltató által üzemeltetett limekiraly.hu rendelési weboldalon történik. Rendeléseket lakossági vevők csak és kizárólag a webáruházban tudnak leadni. 

Jogi személyek, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek, civil szerveztek, gazdálkodó szervezetek, egyéb szervezetek, lakossági vevőnek nem minősülő személyek stb. (továbbiakban: közületek) esetében - a webshopban történő rendelésen túl - lehetőség van a rendelés e-mailben, illetve telefonon történő leadására is. E-mailben vagy telefonon történő rendelés esetén is szükséges a Felhasználót regisztrálni és e-mailben vagy telefonon történő rendelés esetén is a regisztrációval elfogadásra kerül a jelen ÁSZF, valamint a Szolgáltató adatvédelmi tájékoztatója. A közületeknek esetleges e-mailben történő rendelése esetén az e-mailben fel kell tüntetni az alábbi adatokat, információkat: megrendelő neve, székhelye, adószáma, szállítási címe, számlázási címe, szállítási nap, a megvásárolni kívánt termék neve, darabszáma, mennyisége, mennyiségi egysége (pl.: kg), valamint lehetőség van megjegyzést vagy különleges kérést (pl. adott napszakban, 1-2 órás időintervallumban történő szállítás kérése) írni a rendeléshez. 

A Szolgáltató minden tőle telhetőt megtesz a honlap folyamatos és zavartalan elérhetősége, működése érdekében, de nem tudja garantálni annak folyamatos működését és a szolgáltatás folyamatosságát. Így a Szolgáltató nem is vállal felelősséget az olyan – közvetlen vagy közvetett – károkért, amelyeket a Szolgáltatótól független technikai leállás, szünet, vírus, program, harmadik fél által okozott cselekmény stb. okoz. 

A megrendelés leadása során a webáruházban lehetőség van naptári napra kiválasztani a kiszállítás időpontját. 

Felhasználó online rendeléseit a nap 24 órájában bármikor leadhatja, azzal, hogy a kiszállítási napok: hétfőtől – szombatig tartanak, vasárnap, valamint általában ünnepnapokon a kiszállítás szünetel és a rendeléseket a szállítást megelőző napon legkésőbb 22:00-ig szükséges leadni.

A vásárlás menete:

- Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a rendelési felületre.

- A Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát, mennyiségét beállítja. 

- Felhasználó a „kosárba tesz” ikon segítségével kosárba teszi a kiválasztott termékeket. 

- Felhasználó bármikor megnézheti a kosár tartalmát a „kosár” fülre kattintva. 

- Ha még tovább kíván vásárolni, úgy a „tovább vásárolok” ikon segítségével további terméket helyezhet a kosárba. A „törlés – X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. 

- Ha nem szeretne már tovább vásárolni, akkor a „kosár” ikon segítségével a kosár tartalmának ellenőrzését követően a megrendelést véglegesítheti. 

- A Felhasználó kiválasztja a szállítási, illetve számlázási címet.

- Kiválaszthatja a fizetés módját. Lakossági vásárlók esetében kizárólag utánvéttel történhet meg a fizetés azzal, hogy a lakossági vásárlónak a kiszállítás során a futárkollégánál lehetősége van készpénzzel, vagy bankkártyával is fizetni. Közületek rendelése esetében ezen felül lehetőség van átutalással történő fizetésre is a megfelelő opció kiválasztásával. Az átutalás fizetési határideje a Felhasználóval telefonon keresztül kerül leegyeztetésre. 

- Itt van lehetőség kiválasztania a szállítási napot is, illetve megjegyzéseket, esetleges különleges kéréseket jelezni a Szolgáltatónak. 

- Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani, módosítani tudja a bevitt adatokat.

- A megrendelés leadás a „Megrendelem” gomb lenyomásával történik. A Felhasználó a megrendelés leadásával kijelenti, hogy a jelen ÁSZF-et és a Szolgáltató adatvédelmi tájékoztatóját megismerte, annak rendelkezéseit elfogadja, tudomásul vette és magára nézve kötelezőnek elismeri.

- Ezt követően egy automata visszaigazoló e-mailt kap a vásárló (Felhasználó) a megrendelés rögzítéséről.

Árak:

A Szolgáltató kéri a Felhasználót, hogy vegye figyelembe, hogy a honlapon szereplő termékek árai tájékoztató jellegű irányárak, így a kosárban, valamint a bevásárlást megerősítő e-mail üzenetben szereplő árak a ténylegesen fizetendő áraktól eltérhetnek. A kifizetett összeg és a feltüntetett ár közötti különbségnek az okai a következők lehetnek:

  • Mérlegelt termékek esetében - mint például a burgonya és banán stb. -, az irányár becsült tömeget jelöl. Viszont a fizetéskor a Szolgáltató a termék pontos tömegét veszi alapul, ami miatt a végső ár eltérhet. Mérlegelt termékek esetén a Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy azt bizonyos - mérési pontatlanságból adódó - eltéréssel biztosítsa, de mindent megtesz annak érdekében, hogy a lehető legminimálisabb legyen az esetleges eltérés.
  • Egyes termékek adott esetben korlátozott mennyiségben elérhetőek, melyeknél átmeneti készlethiány előfordulhat, ezért nem minden esetben tudja a Szolgáltató ezeket kiszállítani, így értelemszerűen ezen tételek a fizetendő árban sem kerülnek feltüntetésre. 
  • Megváltozhatott időközben a termék ára -  A Szolgáltató heti ártartással dolgozik, az aktuális árak (árlista) hétfőtől vasárnapig tartanak. A tájékoztató jellegű árak változhatnak a beszerzéstől függően. Az olyan vásárlói igény, rendelés esetében tehát, amit a Felhasználó a következő hétre történő kiszállítással kér és a megrendelt termékek ekkor már nincsenek készleten, a kiszállítás hete szerinti ár az aktuális ár. 

Készpénzes fizetés esetén a Szolgáltató kéri, hogy készítsék ki a pontos összeget, de lehetőség van bankkártyás fizetésre is. Lakossági vásárlók esetén a számlát a Szolgáltató e-mailen is megküldi érkezés előtt, hogy az összeg előkészítését megkönnyítse. A webáruházban leadott rendelések összege iránymutató, a kg-os áruk súlyának függvényében változhat!

Szállítási költség, területek:

  • Lakossági vásárlók és közületi vásárlók esetén 10.000,- Ft alatti rendelés nem lehetséges.
  • A szállítás minden esetben ingyenes, függetlenül a rendelés összegétől.
    • Lakossági vásárlók tekintetében a Szolgáltató jelenleg csak Budapest, Szigetszentmiklós, Fótliget, Fót, Vecsés, Budakeszi, területére tud kiszállítást végezni. 
    • Közületek esetében a Szolgáltató mérlegelése alapján a kiszállítás a fent jelzett településeken kívüli helyszínre is megtörténhet. A Szolgáltató kéri a távolabbra, egyéb településre rendelni kívánó közületet, hogy telefonon/e-mailben keresse fel a Szolgáltatót a kiszállítás lehetőségének egyeztetése érdekében.

    A szállítást a Szolgáltató munkatársai, futárai végzik.

    Szolgáltatót a Vásárló által tévesen vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

    Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni. 

    Elállás joga

    Vásárlót elállási jog nem illeti meg Szolgáltatóval szemben, tekintettel arra, hogy az Áruk romlandó vagy minőségüket rövid ideig megőrző termékeknek minősülnek. Ez alól kivételt képeznek az olyan - a webshopon kisszámban előforduló - termékek, amelyek jellegüknél fogva nem gyorsan romlandóak. A fogyasztó - és kizárólag csak a fogyasztó - a megrendelés kiszállítását követően a rendelés azon tételeit, amelyek jellegüknél fogva nem gyorsan romlandóak (pl. nem friss zöldség, gyümölcs) 14 napon belül indokolás nélkül visszaküldheti, vagyis e tételek tekintetében elállhat a vásárlástól a Szolgáltatónak az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet alapján.

    Az élelmiszerek romlandóság alapján történő besorolása az EU-s szabályozásnak megfelelően történik. Az élelmiszerekkel kapcsolatos jogszabályok elérhetőek az alábbi linken: https://portal.nebih.gov.hu/-/elelmiszer-jogszabalyok-jegyzeke.

    Elállási jog - a fenti szűk körben - csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő vásárlókat illeti meg! Az elállási jog tehát nem illeti meg az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

    Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie.

    Szolgáltató a termék visszaérkezését a fenti jogszabályok értelmében legkésőbb 14 napon belül visszatéríti - a rendelés során történt fizetési módon - a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási díjat is. A rendelés során történt fizetési módon is megtörténhet a visszafizetés, ha a fogyasztó ahhoz kifejezetten a hozzájárulását adja.

    A fogyasztó köteles a termékek indokolatlan a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napon belül Szolgáltató által megadott címre visszaküldeni.

    A fogyasztó - a fentiek szerint korlátozott - elállási jogával a Szolgáltató elérhetőségein élhet. 

    A rendelés kiszállítás esetén a Felhasználó által nem mondható le. Kivételt képez ez alól, ha a Felhasználó – akár indoklás nélkül – a rendelés feladása után 60 percen belül jelzi ezt a Szolgáltatónak telefonon vagy e-mail-en keresztül.

    Panaszkezelés

    1. A Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

    Szolgáltató e-mail címe: rendeles@limekiraly.hu.

    Szolgáltató postai levelezési címe (mely megegyezik a székhely címével): 1193 Budapest, Derkovits Gyula utca 53. 

    Szolgáltató telefonszáma: +36 20 223 3333 

    A vásárlónak - mivel a friss gyümölcsök, salátafélék fogyasztási ideje 1 nap - a vásárlást követő 24 órán belül szükséges jeleznie reklamációját, panaszát a friss gyümölcsök és zöldségek esetén. Javasolt fotódokumentációt is csatolni az esetleges reklamációhoz. Ezt követően csak olyan reklamációt áll módjában a Szolgáltatónak elfogadni friss gyümölcsök és zöldségek esetén, aminek fogyasztási ideje hosszabb mint 1 nap vagy olyan esetben, ha a reklamáció oka nem szemmel látható. Hosszabb szavatossági idejű termékeknél a minőségi kifogás természetesen később, 24 órán túl is elfogadható. A Szolgáltató az írásbeli panaszt 30 napon belül írásban megválaszolja. 

    1. A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz. A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a kormányhivatal jár el. A kormányhivatalok elérhetőségei: https://kormanyhivatalok.hu/
    2. A Vásárló panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a Fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot is ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

    Vegyes rendelkezések

    Szolgáltató és Felhasználó az esetlegesen felmerülő vitás ügyeiket elsősorban békés úton próbálják egymással rendezni. 

     

    Budapest, 2023.09.14

    Bevásárlókocsi

    Az Ön kosara üres.

    Vissza a boltba